Friday, January 23, 2009

Kuala Terengganu!

Dah lama aku tak post blog. Dekat 9 hari. Bukan sebab tak ada cer (cerita). Cuma aku dalam krisis. Tapi tak apa. Berkat doa dan kuasa yg Maha Esa, aku berjaya mengatasi krisis itu dan bangkit menongkah arus kehidupan. hidup tak selalu indah. ada duka ada suka. Tapi i am strong. I have to be. kalau tak, aku pasti kalah dengan cabaran hidup ini yg mengajar aku erti ketabahan dan erti kekuatan. Yang pasti, kita harus sentiasa ingat pada Tuhan dan insyaallah, Tuhan akan membantu kita sedayaNya.

What happened to me for the last 9 days? Aku pi Kuala terengganu pada jumaat mlm sabtu tanggal 16 januari 2009. yes, in the wake of the election. I witnessed myself the commotion, the craziness of the election. Pas. BN. Memang kacau bilau. Even ada pergaduhan. Yang uniknya cara diorang promote parti masing2. Bendera sudah tentu. topi. baju. basikal. kereta. tudung pun. Aku naik bas Ekpres Sutera dari Hentian Putra. Nampaknya, aku sudah ditipu. Basnya azab nak mampus. Bukan sperti bas ekspres biasa. More like bas kilang. Azab. Dengan enjin yang berbunyi. Beberapa kali aku berdoa supaya selamat sampai.

Aku sampai KT dlm kul 7 pagi. Tunggu my friend, Muin, ambik aku kat Bas terminal. had breakfast. Nasi minyak tau. Terkejut aku. Pagi2 makan nasi minyak. Terkezut perut aku sekejap. Then, pi mandi kat Air terjun sekayu.Then the next 2 days. jalan2 kat KT. Nice city. Pi Muzium tamadun islam. very nice indeed.

Bawah ni pic aku depan Masjid Mohammed Ali, Cairo, Egypt.



Ini pula pic aku depan Masjid Kristal. cantik tak?


No comments: